Algemene voorwaarden Marieke Coacht
Definities:
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
● Opdrachtnemer: Marieke Coacht, gevestigd te Berkel-Enschot, gebruiker van deze
algemene voorwaarden.
● Opdrachtgever: de wederpartij van opdrachtnemer bij de Overeenkomst, veelal de
wettelijk gezag hebbende ouders(s) of de wettelijke vertegenwoordiger van het Kind.
● Partijen: Opdrachtgever en opdrachtnemer.
● Overeenkomst; Een mondeling dan wel schriftelijke overeenkomst tussen
opdrachtgever en opdrachtnemer betreffende het verlenen van diensten door
opdrachtnemer.
● Diensten: alle door opdrachtnemer geleverde diensten en alle daarmee verband
houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
● Kind: de minderjarige ten behoeve van wie opdrachtgever de overeenkomst tot het
verlenen van diensten is aangegaan.
● Schriftelijk: schriftelijk dat wel langs elektronische weg.
Artikel 1: Toepasselijkheid:
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding en offerte
van opdrachtnemer.
2. Op iedere overeenkomst tussen de partijen en alle daarmee in verband houdende
handelingen zoals voorbereiding en uitvoerende sessies.
3. Afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze
uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 2: Kennismaken / informatie-uitwisseling
1. Voordat er een overeenkomst gesloten wordt zal er een kort telefonisch
kennismakingsgesprek zijn.
2. Tijdens een eerste afspraak zal de opdrachtgever wijzen op de gehanteerde tarieven.
Die ook op de website te vinden zijn.
3. Opdrachtgever zal opdrachtnemer voorzien van de relevante informatie voor het
uitvoeren van kennismakingsgesprek en uitvoerende sessies. Bij een kind jonger dan
16 jaar zal opdrachtgever mededelen wie het ouderlijk gezag heeft of hoe de
wettelijke vertegenwoordiging geregeld is.
Artikel 3: Overeenkomst
1. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de afspraken over de
overeengekomen dienstverlening via een bevestigingsmail goedgekeurd zijn door de
opdrachtgever.
2. Een overeenkomst komt pas tot stand wanneer beide ouders met ouderlijk gezag
en/of wettelijke vertegenwoordiging goedkeuring hebben gegeven.
3. Waar nodig zullen de beide ouders elkaar op een deugdelijke manier op de hoogte
brengen.
Artikel 4: Regels rond afspraken
1. Afspraken voor een gesprek/sessie beginnen en eindigen op de afgesproken
tijdstippen. Wanneer opdrachtgever te laat is, duurt het gesprek/sessie tot de
afgesproken eindtijd.
2. Afgesproken tarief blijft dan staan.
3. Opdrachtgever dient telefonisch bereikbaar te zijn tijdens de sessie.
4. Opdrachtgever dient 24uur voor de afgesproken tijd een afspraak te annuleren
wanneer dit gewenst is.
5. Wordt een afgesproken afspraak binnen 24 uur van de afgesproken tijd geannuleerd,
is de opdrachtgever verplicht om het afgesproken tarief te voldoen.
Artikel 5: Tarieven
1. Tarieven van de website zijn leidend
2. We bekijken per 2 sessies of er verlenging nodig is
3. Tariefswijzigingen moeten minimaal een maand van tevoren worden aangekondigd.
Artikel 6: Factuur en betaling
1. Facturen worden door opdrachtnemer binnen 8 dagen na een gesprek/sessie
verstuurd.
2. De facturen dienen door opdrachtgever binnen 8 dagen na verzending factuur
betaald te worden.
3. Wanneer een factuur niet betaald is, kan een volgende afspraak niet doorgaan.
4. Wanneer uitbetaling aan de orde blijft zal de rekening opgehoogd worden met
wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten conform de wet aan opdrachtgever in
rekening gebracht.
Artikel 7: Vertrouwelijkheid en privacy
1. Opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding van alles wat besproken is tijdens of
in het kader van de dienstverlening. Alle informatie geldt als vertrouwelijk.
2. Voor overleg met derden in het belang van het kind jonger dan 16 jaar, is
toestemming vereist van de wettelijk gezaghebbende ouders en indien relevant van
het kind.
3. Opdrachtnemer zal vertrouwelijk omgaan met persoonsgegevens van opdrachtgever
en het kind, in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving op het
gebied van de bescherming van Persoonsgegevens, waaronder de Algemene
Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Artikel 8: Aansprakelijkheid
1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en in
overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Opdrachtnemer
heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting, tenzij uitdrukkelijk
schriftelijk en duidelijk omschreven resultaat is overeengekomen.
2. Kindercoaching gaat vaak ook de opdrachtgever aan.
Coaching is ondersteunend voor welzijn en ontwikkeling.
Kindercoaching is geen therapie of behandeling.
Na een intake met de opdrachtgever en eventueel het kind wordt er samen besloten
wat het doel van de sessies is. Waar mogelijkerwijs naar toe gewerkt kan worden.
3. De opdrachtgever blijft verantwoordelijk voor het kind.
Het advies en de werkwijze van Marieke Coacht is resultaatgericht. Het kan echter
niet volledig gegarandeerd worden. Van opdrachtgever en opdrachtnemer
verwachten we de beste inzet.
Artikel 9: Klachten en geschillen
1. Opdrachtnemer heeft een klachtenregeling vastgesteld bij het klachtenloket van
Adiona.
2. Cliënten van opdrachtnemer kunnen een beroep doen op het klachtenloket en
kunnen desgewenst gratis laten bijstaan door een klachtenfunctionaris bij het
formuleren van de klacht. (informatie is te vinden op www.adiona.nl).
3. Een klacht moet schriftelijk (per email) ingediend worden.
Maak jouw eigen website met JouwWeb